Labels

Pages

Cari Blog Ini

Khamis, 5 Januari 2012

Jubah Halimunan

gambar hiasan


  
gambar hiasan




Ahli matematik 1860 Scotland dan fizik James Maxwell adalah bertanggungjawab untuk mengkaji persamaan gelombang elektromagnet.Malangnya, transformasi yang menentukan parameter bahan yang diperlukan mempunyai titik di mana parameter gagal mempunyai sifat-sifat atau wujud. Sifat-sifat itu terdiri daripada kehalusan atau keterbatasan yang diperlukan untuk menunjukkan proses halimunan.


Masa depan bakal menjanjikan halimunan melalui wormholes elektromagnet iaitu gentian kabel optik yang tidak dapat dilihat, peranti keselamatan, prosedur bantuan perubatan, MRI, dan skrin televisyen tigadimensi tetapi sepenuhnya bergantung kepada perkembangan masa depan dalam reka bentuk meta bahan, pengeluaran dan penyiasatan. Wormholes elektromagnet membolehkan objek bergerak melaluinya menjadi halimunan.


Wormholes elektromagnet membenarkan objek untuk terus kekal tidak kelihatan sehingga ia akan muncul dari sebelah lain, dan masih halimunan sehingga itu. Terowong bahagian dalam akan disalut dengan meta bahan, pada masa ini dianggap sebagai kelas eksperimen bahan buatan. tidak terhad kepada saiz, terowong atau silinder itu akan dapat memberi pelbagai frekuensi tepat untuk menjadikan objek halimunan. 

"Ia dapat mewujudkan pemotongan lengkap antara dunia luar dan barangan bahagian dalam rantau halimunan. Ia baik untuk menyembunyikan sesuatu," kata ahli matematik Allan Greenleaf University


Sumber: http://majalahbiarbetul.blogspot.com/2011/08/pelindung-halimunan-menjadi-kenyataan.html#ixzz1iav3bVXp

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

artikel lain dari ping busuk

click like n share